Om de gloednieuwe catalogus te onthullen, maakte Ikea een humoristische spot waarin de figuranten zich als filmsterren wanen. Heel toepasselijk bracht het Zweeds meubelmerk de spot dan ook op het grote scherm. Net echt!

Blik achter de schermen

De spot vertelt het verhaal achter de schermen van de fotomodellen in de catalogus. Zij verwachten zich aan een leven in de spotlights eens de nieuwe catalogus uitkomt.

“IKEA heeft verschillende goede redenen om aanwezig te zijn in de bioscoop. Om te beginnen is er de lancering van de nieuwe IKEA catalogus, elk jaar weer een bijzonder moment voor het grote publiek. We hebben gekozen om hiervoor 3 complementaire media in te zetten: online video, televisie en cinema. Samen zorgen ze voor een impactvol communicatiemoment.”

Daarnaast is er de kwaliteit van de film: de spot is een echte komedie met formidabele acteurs. Tot slot hebben het lange formaat van de spot (2min20) en het krachtige verhaal ons overtuigd. Het leek ons evident om deze grappige spot een plaats te geven in de bioscoop, waar het publiek er des te meer van kan genieten.

Miguel Aguza, Country External Communication Manager, IKEA Belgium