Vanaf 16 mei neemt AB Inbev de bioscoopreclameband over met “Belgium”, de tijdelijke naamsverandering van Jupiler naar aanleiding van het WK voetbal. Gedurende acht weken start en eindigt de reclameband in alle bioscopen met een jingle van Belgium. “De jingle-takeover past binnen onze campagne om Jupiler zichzelf te laten overstijgen met reclame die verdergaat dan de traditionele combinatie van voetballers en bier,“ zegt Dimitri Van Loock, marketing manager van Jupiler.

“De spotjes van Belgium moeten de eenheid van het land uitstralen. We willen hierin het voortouw nemen, als nationaal icoon en als een van de meest grootste en meest emotionele merken. Bioscoop is hier een ideaal medium voor.”

De bioscoopcampagne wordt versterkt met een long format van twee minuten die enkel te zien zal zijn op het grote scherm en online. In vier afwisselende mini-docu’s krijgen bioscoopbezoekers een portret te zien van Roberto Martinez, de Red Flames, de broers Borlée en Carla Kompany.

Eind juni zal ook de algemene 60-secondenspot op het grote scherm te zien zijn.

Bekijk hier de jingle: