Het was even schrikken voor de bezoekers van Kinepolis Antwerpen en Kinepolis Hasselt tijdens een weekend in de paasvakantie. In plaats van in hun vertrouwde bioscoop kwamen ze terecht in de vertrekhal van een luchthaven. Het was de kers op de taart van een geïntegreerde bioscoopcampagne van Eindhoven Airport.

Tijdens de paasvakantie konden de bezoekers van Kinepolis Antwerpen en Kinepolis Hasselt er niet naast kijken: een grootscheepse actie zette de ‘Always Easy’-aanpak van Eindhoven Airport in de verf.

De campagne omvat een week schermreclame, een week Cineposter-affichage en een originele samplingactie, goed voor een echte take-over van de bioscoopcomplexen. Op zaterdag en zondag leiden marshalls met een fluohesje de ‘passagiers’ naar de inkom van de bioscoop. Na de aankoop van hun ticket worden ze aan de check-in balie opgewacht door grondstewardessen. Zij delen dekentjes uit, net als flyers met daarop een plattegrond van de ‘terminal’.

Bekijk hier de casemovie

“Met deze campagne willen we onze groei ook doortrekken naar België”, klinkt het bij Eli Lejeune, Marketing Manager van Eindhoven Airport. “Ons aantal reizigers stijgt jaar na jaar, maar het aantal Belgen blijft stabiel. We willen graag meer Belgen aantrekken omdat onze luchthaven vlakbij de grens ligt en een aantrekkelijk alternatief is voor de nationale luchthaven.”

Sofie Van Craen, Mediaplanner bij Zigt Media, licht de keuze voor bioscoop toe: “Bioscoop biedt de mogelijkheid om een evenementieel en activerend luik te koppelen aan een spotcampagne om maximale impact te genereren. We zien het medium als een creatief speelveld. Bovendien zijn de bezoekers in een ontspannen mood, waardoor je aanwezigheid beter onthouden wordt.”

Dat Eindhoven Airport met deze actie in zijn missie slaagde – reiskriebels doen opborrelen en de luchthaven daarbij als ideale uitvalsbasis positioneren – lijkt alvast een zekerheid…