featured img django corona sony v2

Voor veel distributeurs zijn adverteerders soms nog teveel ‘the others’ en vice versa. Sony Pictures en Corona bewijzen echter dat een sterke samenwerking en een beetje crosspromotie geen kwaad kan, wel integendeel!

Met een minimum aan middelen – een kleine aanpassing van de begincredits van de film – slaagden beide partners erin een zeer krachtige bioscoopspot te maken. Origineel, en qua impact onbetaalbaar.

JWT uit Spanje wist het populaire biermerk Corona te koppelen aan een film die qua doelgroep perfect in lijn met die van hun eigen klant ligt: Django Unchained. Wat ze kregen was een verrassende bioscoopspot die veel reactie van het publiek kreeg – zij het in eerste instantie erg negatief – en die dat publiek lang zal bijblijven.

Doel bereikt, zonder erg veel ingreep. En dat hoeft niet ten koste van content te gaan. De film blijft gerespecteerd, en de boodschap van de adverteerder is overgebracht.

Filmdistributeurs en adverteerders hebben een grote gemene deler; het medium dat hun producten de meeste impact geeft: bioscoop. En wat steeds duidelijker wordt: als ze hun troeven samen uitspelen, komen beide partijen er veel sterker uit. Waarom dan geen creatieve oplossingen zoeken om samen de bioscoopbezoeker te verrassen? Meer van dit, graag!

 

Frederik Braem,

Creative Director Cross Media Brightfish*

* Als Creative Director Cross Media speelt Frederik in op nieuwe trends en slimme ideeën binnen de entertainment media en inspireert hij je geregeld met Bright cases.

{dgcontactinfo 17}{/dgcontactinfo}