‘Glimlach, u wordt gefotografeerd’: met deze teaser werd de bioscoopbezoeker begin februari in de cinema verwelkomd ter promotie van het ‘Smile Shutter T2’ fototoestel, de camera die klikt als u lacht. Saatchi&Saatchi en Sony bedachten een actie waarbij alles op alles werd gezet om de bioscoopbezoeker aan het lachen te brengen. De bezoeker kon zich voor de Wall of Fame laten fotograferen en via Bluetooth deelnemen aan een wedstrijd om een ‘Smile Shutter T2’ te winnen.

Om de werking van het fototoestel te demonstreren kon de bioscoopbezoeker zich in de foyer voor de Wall of Fame laten fotograferen. Daarnaast was er ook nog een Bluetooth-actie waarbij de bezoeker een T2 toestel kon winnen. De bioscoopbezoekers werden uitgenodigd om hun Bluetooth te activeren, waarna ze willekeurig ‘funny’ filmpjes ontvingen die hun effect niet misten. In totaal werden ongeveer 1.000 foto’s van lachende bioscoopbezoekers gemaakt. Wie zijn spotje nadien in de filmzaal te zien kreeg (download spot), won een T2 toestel! De actie vond plaats in de Kinepoliscomplexen te Brussel, Gent, Antwerpen en Luik, en kende een groot succes: ongeveer 8.000 mensen kregen persoonlijk uitleg over het product en nagenoeg 500 mensen namen deel aan de Bluetooth-actie. Heel wat bezoekers bleven zelfs speciaal in de foyer zitten tot ze hun filmpje hadden ontvangen, omdat ze absoluut wilden deelnemen. De actie viel dus in de smaak, aldus Nicolas Pignatelli van Saatchi&Saatchi. Absoluut een staaltje van innovatief en holistisch mediagebruik, vonden wij.

{dgcontactinfo 17}{/dgcontactinfo}