truck 320x160 v2

Bioscoopbezoekers, zet jullie schrap, want de speeltijd is nu echt begonnen. Jupiler en Brightfish lanceren een interactieve reclamespot die het bioscooppubliek met heel andere ogen naar het reclameblok doet kijken.

Audience engagement, daar ging het om. De reclamecampagne van Jupiler is ondertussen meer dan bekend: een spot met échte mannen die er alles aan doen om een fris pintje te pakken te krijgen. Als ze daarvoor vuurhaarden moeten stichten en met een gigantische truck gevaarlijke maneuvers doen, so be it. De spot, gemaakt in Kaapstad door de Deense regisseur Martin Wemer, een zeer high-end productie, is overal te zien.

Daarom kozen wij, samen met InBev, om de cinemaspot wat éxtra punch te geven. Enter: snap the truck. Het idee is eenvoudig: Breng een zittend publiek naar het puntje van hun stoel en laat hen in actie komen. Weliswaar niet met vuurkorven maar met hun smartphone.

 

Aan het begin van het reclameblok, na de Jupiler-spot, krijgt het publiek een extra spot te zien waarin het concept wordt uitgelegd: neem je smartphone, hou je klaar, want wanneer de Jupiler truck passeert, moet jij ‘m fotograferen. Als je dat is gelukt, zorg dan dat je de foto uploadt naar een speciaal voor de actie ontworpen mobiele website, en presto: kans op een jaar gratis cinema!

De enige manier om kans te maken op de hoofdprijs, is zéér aandachtig de blik op de reclamespot gericht te houden.

Het lijkt eenvoudig, maar het feit dat je als bioscoopbezoeker niet weet wannéér de truck zal passeren, of hoe lang hij over het scherm zal denderen, maakt de uitdaging enorm spannend. De enige manier om kans te maken op de hoofdprijs, is door je smartphone ‘schietklaar’ te houden en zéér aandachtig de blik op de reclamespot gericht te houden. Iets waar adverteerders maar wat blij mee zijn.

 

Enig in z’n soort

Door deze actie is Jupiler op een zeer actieve manier aanwezig tijdens het hele reclameblok: aan het begin, met de traditionele spot, daarna met de introspot van de actie, vervolgens met de beelden van de voorbijrazende truck, en dan, tot slot, aan het einde van de reclameband, waar het publiek nog ‘ns te horen krijgt wat ze met hun foto precies moeten aanvangen.

Jupiler Snap The Truck is (voorlopig) enig in z’n soort en heeft als taak het bioscooppubliek te activeren. Deze actie moet voor dat publiek, maar ook voor ons én vooral voor de adverteerder het pad effenen voor meer actieve campagnes. Want er is geen betere plaats om mensen te engageren voor een bepaald merk, dan de bioscoop.

Maar ga vooral zelf kijken: tot en met 16 juli raast de truck voorbij. Vergeet jullie smartphone niet.

 

Frederik Braem,

Creative Director Cross Media Brightfish*

* Als Creative Director Cross Media speelt Frederik in op nieuwe trends en slimme ideeën binnen de entertainment media en inspireert hij je geregeld met Bright cases.

{dgcontactinfo 17}{/dgcontactinfo}