LEGO lanceerde onlangs LEGO Hidden Side, een innovatief product met augmented reality, en pakte hiermee uit op het grote scherm én op de interactieve touch-schermen in de bioscoop.

Bij LEGO Hidden Side gebruik je een AR-applicatie. Die tovert gewone LEGO constructies om tot griezelige decors waar spoken en geesten vrij spel hebben. Speciaal voor de digitale Touch-schermen in de bioscopen, bedacht Brightfish een durftest voor kinderen vanaf 6 jaar. Die testte zonder dat ze het zelf beseften, of ze wel klaar waren voor Hidden Side.

“LEGO® Hidden Side™ is een spannende, creatieve wereld vol spoken. Het is creatief bouwspeelgoed met een technische kant en een game met augmented reality in één. Voor ons was het belangrijk dat we LEGO Hidden Side minstens op een even spannende manier aan de kinderen en ouders tonen. Vandaar dat we gekozen hebben voor een creatief medium bij Brightfish. Zo bereiken we awareness op een grappige en spannende manier die binnen het plaatje van LEGO past.”

Maureen Rutsaert, Associate Brand Manager Benelux LEGO

Het resultaat? Een schot in de roos. Het doelpubliek ging de interactie aan en beleefde een memorable LEGO-moment. Tijdens heel de campagneperiode werd de durftest vele honderden keren gespeeld en namen een 400-tal kinderen mee aan de wedstrijd door een bestaand en correct mailadres door te sturen.

Bekijk hier de aftermovie.