Samen met L’Oréal, hun creatief agentschap McCann en mediabureau ZenithOptimedia gaven we een twist aan de nieuwe reclamecampagne van Studioline. De Digital Playground in de praktijk.

De reclamespot van Studioline doet wat hij moet doen: op een sexy, boeiende en visueel aantrekkelijke manier een nieuwe product promoten. Maar meer is altijd beter, dus besloten wij, samen met de klant, om een mooie spot nog meer in de kijker te zetten, door volledig gebruik te maken van het vergrotende karakter van ons medium.

Spanning opbouwen

03.loreal-BRI-site-extra

Het concept was simpel: we namen de twee krachtigste elementen uit de bestaande spot – de felle kleurpatronen en de pompende soundtrack – en creëerden twee korte teasende introspots op basis van dat bestaand bronmateriaal. Die twee korte impulsspots werden strategisch in onze reclameband geplaatst om de spanning op te bouwen naar de climax aan het einde van het blok: de eigenlijk spot voor het nieuwe product.

Op deze manier werd het publiek van bij het begin van de reclameband warm gemaakt voor wat ging komen, en werd de herkenbaarheid van de spot al aangewakkerd nog voor de spot zelf op het scherm verscheen.

Een bijzonder eenvoudig idee, maar iets eenvoudigs genereert op een groot scherm voor een aandachtige publiek een effect dat je bij geen enkel ander medium kan verkrijgen.

Dat beaamt ook ZenithOptimedia:

Door even een creatieve zijsprong te maken van de traditionele formats, treedt het publiek binnen in het universum van het nieuw product TXT. Met deze cinemaspot bereikt l’Oréal het hart van de doelgroep van het merk.

De campagne is op dit moment nationaal te zien in onze bioscopen, dus oordeel vooral zelf.

 

Frederik Braem,

Creative Director Cross Media Brightfish*

* Als Creative Director Cross Media speelt Frederik in op nieuwe trends en slimme ideeën binnen de entertainment media en inspireert hij je geregeld met Bright cases.

{dgcontactinfo 17}{/dgcontactinfo}