Snoopy is de enige die van Charlie Brown een winnaar kan maken. Dat het kleine hondje hetzelfde kan doen voor een sterk merk, bewees Mercedes afgelopen kerstvakantie met een geslaagde scherm- en fieldcampagne in de bioscoop voor de nieuwe V-Klasse. Hun motto: ‘Dream Big!’

1. Haak in op de film

Een campagne in de bioscoop valt sowieso op. Maar door in te spelen op de release van Snoopy en de Peanuts, raakten de bioscoopbezoekers nog meer betrokken. Zo nestelde Mercedes zich diep in het geheugen van het cinemapubliek. De impact? Alles behalve peanuts.

2. Val in herhaling

Droom groots, we zeiden het al. Mercedes was werkelijk overal: met een spot in de bioscoopzaal, met bestickering op de toiletspiegels, op het CinePoster 2m2 affichagenetwerk… In een aantal bioscoopcomplexen stond zelfs een nieuwe V-Klasse geparkeerd. Maar laat je niet op ideeën brengen: bezoekers zetten hun auto gewoon op de parking, afgesproken?

Brightfish - Mercedes

3. Ken je publiek

Snoopy en de Peanuts is een echte familiefilm. Geef toe, een zaal vol jonge gezinnen is het gedroomde publiek voor een familiewagen. Zeker als Snoopy en zijn vriendjes je daar zelf warm voor maken.