00

Mama’s en Papa’s zijn helden. Zeker in de ogen van hun kinderen. En helden verdienen hun plaats op het podium. Dat inspireerde Toyota om binnen de ‘Calling all the Heroes’-campagne gezinnen te verrassen met een ongeziene bioscoopactivatie. Resultaat: een uniek 1-op-1-moment en een bioscoopbezoek om nooit meer te vergeten.

Stel je voor: je wandelt samen met je kinderen een filmzaal binnen en wordt compleet van je sokken geblazen wanneer blijkt dat jullie de hoofdrolspelers in een bioscoopspot zijn.

Het overkwam enkele Australische vaders en moeders die met hun kinderen naar voorstellingen van de familiefilms ‘Turbo’ en ‘Planes’ gingen. Tijdens de Toyota-reclamespot vòòr de film zagen ze plots beelden van zichzelf en gepersonaliseerde boodschappen op het grote scherm. Die waren gebaseerd op filmmateriaal dat in de minuten voor de voorstelling ingeblikt was in de foyer van de bioscoop. De ouders poseerden er met hun kinderen voor de ‘Hero-cam’ van Toyota en gaven wat meer uitleg over zichzelf, zonder een flauw idee te hebben van wat het merk precies met de info van plan was.

De bioscoopstunt is een unieke personalisatie van deze ‘Calling all the Heroes’-campagne, waarin de dagelijkse ‘heldendaden’ van vaders en moeders centraal staan:

 

Naast een mooi voorbeeld van hoe ver je 1-op-1-communicatie in een bioscoopzaal kan drijven, is het ook een sterk staaltje ‘movie magic’ dat een bioscoopbezoek kan omtoveren tot een onvergetelijke uitstap. En een bewijs van hoe je met een simpel idee – en, uiteraard, een technische ondersteuning van heb-je-me-daar – een heleboel gezinnen blij kan maken. Toyota verlegt met deze innovatieve actie de grenzen van het mogelijke en bewijst dat de digitale speeltuin in de bioscoop steeds blijft uitbreiden.

 

Frederik Braem

Creative Director Cross Media Brightfish*

*Als Creative Director Cross Media speelt Frederik in op nieuwe trends en slimme ideeën binnen de entertainment media en inspireert hij je geregeld met Bright cases.

{dgcontactinfo 17}{/dgcontactinfo}