00

Als je erover nadenkt, zijn er wel degelijk gelijkenissen tussen de bioscoop en een vliegtuig. Je deelt dezelfde ervaring met een heleboel vreemden, je bent met z’n allen gefocust op hetzelfde doel en je hebt hapjes en drankjes om de hele ervaring nog aangenamer te maken. Enkel de hostessen ontbreken in de bioscoop om die hapjes en drankjes rond te brengen.

Tot nu. Want gedurende vier weken toverde Silkair heel wat bioscoopcomplexen in Singapore om tot gigantische vliegtuigen. Tenminste: ze brachten de ervaring van vliegen met hun toestellen over op de nietsvermoedende bioscoopbezoeker. Van een warme ontvangst bij het binnenstappen van de zaal, over het uitdelen van warme doekjes aan de ‘passagiers’ tot zelfs een heuse veiligheidsvideo op groot scherm. Alle elementen waren aanwezig en het publiek liet het zich welgevallen.

 

Bioscoop als ervaring

Silkair heeft zo een impactvolle bioscoopcampagne gecreeërd die gebruik maakt van de sterktes van ons medium om een doel(groep) te bereiken. En dat gebeurt hier overduidelijk. Het idee is niet wereldschokkend. Op papier klinkt het zelfs eerder saai. Maar in de praktijk slaagde Silkair er maar mooi in om élk aspect van een bioscoopbezoek volledig naar hun hand te zetten. En dat bleek geweldig te werken!

We praten heel de tijd over bioscoop als ‘ervaring’. Het gaat immers niet énkel over de film zelf. Wat ons medium zo mooi maakt, is het feit dat mensen zich onderdompelen (en een positieve ervaring krijgen) vanaf het moment dat ze hun auto hebben geparkeerd en het complex binnenwandelen.

Dat een vliegtuigmaatschappij handig gebruik maakt van die sterkte en niet enkel focust op het grote scherm, toont aan dat een slimme totaalaanpak een geweldig leuk resultaat kan geven.

 

Frederik Braem,

Creative Director Cross Media Brightfish*

 * Als Creative Director Cross Media speelt Frederik in op nieuwe trends en slimme ideeën binnen de entertainment media en inspireert hij je geregeld met Bright cases.

{dgcontactinfo 17}{/dgcontactinfo}