Het tarief voor een nationale schermcampagne bedraagt 40.500 euro per week. Een adverteerder is hiermee aanwezig op 405 schermen.

De Family Pack, waar je spot enkel voor een familiefilm vertoond wordt richt zich naar gezinnen met kinderen en kost 21.650 euro. Via Art Pack bereik je dan weer een matuurder, hoogopgeleid en kapitaalkrachtig publiek voor 12.250 euro.

MovieMatch krijgt sterallures

Met MovieMatch kunnen adverteerders hun spot gedurende 4 opeenvolgende weken plaatsen voor een specifieke film waarmee een match is met hun product of merk en het doelpubliek.

Adverteerders kiezen uit de top 16 van de meest verwachte films zoals Fantastic Beasts Sequel, Fifty Shades of Freed, Deadpool 2, Mission Impossible 6 en Hotel Transylvania 3. Op basis van ingeschatte populariteit wordt een onderscheid gemaakt tussen een vijfsterren-MovieMatch en een viersterren-MovieMatch. Vind hier de volledige MovieMatch-lijst.

Innovatie

Eind dit jaar kunnen bioscoopbezoekers ook kennismaken met de 4DX-technologie in een aantal Belgische zalen. Via bewegingen en wind in je haren wordt de filmbeleving nog intenser.

Het afgelopen jaar gingen 4.740.600 Belgen ouder dan 12 jaar naar de bioscoop. Dat is 48,8% van de bevolking. Hiermee behaalt bioscoop het hoogst jaarbereik van afgelopen tien jaar. Dat blijkt uit de resultaten van de CIM persbereikstudie en Bioscoop studie 2016-2017.