Dat cinemaspots 85% van de aandacht krijgen, wisten we al uit eerder onderzoek. Met Novak, een nieuw, permanent lopend onderzoek, zullen adverteerders ook weten wie zij effectief bereikt zullen hebben met hun cinemacampagnes.

Uit een totaal van 10.000 respondenten worden wekelijks 1.000 Belgen bevraagd die de afgelopen 7 dagen naar de bioscoop gingen. Zo meet en weet Brightfish welke doelgroepen er naar welke films zijn komen kijken.

Voor de kaskraker Frozen 2 blijkt dat het publiek in de eerste releaseweek voor 73,8% vrouwelijk is en dat bijna een derde van in de leeftijdscategorie 3 tot 10 jaar zit. We weten bijvoorbeeld ook dat de gemiddelde leeftijd van de Once Upon a Time In Hollywood-kijker 40 jaar is.

Op deze manier verdiept Brightfish zijn expertise en ontwikkelt de bioscoopregie steeds meer gedetailleerde profielinzichten over de Belgische bioscoopbezoeker. Straffer nog, hierdoor kunnen we binnenkort ook voorspellen wie naar welke film gaat kijken.

Met James Bond, Mulan en Bad Boys For Life staan er alvast heel wat mooie blockbusters klaar voor 2020. Doelgroeptargeting? Cinema is helemaal mee!