gaming

Bekijk gaming en bioscoop eens van dichtbij. Wat zie je? Dat ze heel sterk op elkaar lijken. Meer zelfs: dat ze elkaar perfect aanvullen. Ontgaat de link je compleet? Wij zochten uit waarom gaming en bioscoop de Bonnie en Clyde van de entertainmentsector zijn. Of de Mario en Luigi als je wil…

Er zijn heel wat gelijkenissen tussen films en games. En ja, ook het feit dat ze allebei handenvol poen kosten om ze te maken, is er één van. Want daar dacht je meteen aan, niet? Maar de gelijkenissen waar wij het over hebben, zijn vooral de identieke doelgroep én de focus op beleving van zowel games als films. Het zijn die eigenschappen die het voor gameproducenten aantrekkelijk maken om ook de bioscopen te veroveren met hun spots.

Twee entertainers, één doelgroep

Ronkende namen als Nintendo, Electronic Arts, Namco en Bethesda investeerden dit jaar voor 94% meer in bioscoopreclame dan in 2010. Logisch, want volgens de CIM-cijfers zitten de Belgische bioscopen (met een selectiviteitsindex van 166!) vol gamers. Spreek in een cinemazaal gerust eens de persoon naast jou aan. De kans is groot dat hij of zij zich regelmatig waagt aan een potje gaming.

Beleving: de ‘missing link’ tussen gaming en cinema

Heb je tegenwoordig zelf al eens een game gespeeld? Dan ondervond je ongetwijfeld dat je er snel volledig in opgaat. Dat is de “beleving” waar ook filmmakers op mikken. Iemand volledig meesleuren in een verhaal, is zowel voor game- als filmproducenten hét hoogste streefdoel. En dat proberen ze te bereiken met uit de kluiten gewassen storytelling en visuele hoogstandjes. Kijk maar eens naar de trailer hieronder. Kan jij meteen uitmaken of die over een game of een film gaat? Wij alleszins niet…

Wil jij je doelgroep ook laten proeven van een unieke gamebeleving en gebruik maken van de creatieve mogelijkheden die de digitalisering van de Belgische bioscopen in petto heeft? Neem dan gerust contact op met een medewerker van ons sales team.