In de derde en laatste Creative Session Film kregen we met MediaMonks hoog bezoek uit Hilversum. MediaMonks is een creatief Nederlands productiehuis, bekend en berucht voor hun talrijk bekroonde digitale en interactieve campagnes. Tom Rijpert, Film Director en Vincent van de Wetering, Interactive Director vertelden met veel humor en enkele filmverwijzingen wat je met film kan doen in reclamecampagnes voor adverteerders.

Voordeel van film

“Film heeft gigantische voordelen ten opzichte van code, animatie, Facebook of Twitter… Film brengt een menselijk element”, vindt Tom. Dat toonde het duo via voorbeeldcampagnes waar ze zelf aan meegewerkt hebben. Die gingen van puur lineaire storytelling (Ikea) tot een digitaler campagne (Geox)  tot het summum: een extreem interactieve campagne die alle mogelijke manieren van interactiviteit opzocht (Old Spice). Indrukwekkend? Zeker weten.

Welke geheime tip heeft MediaMonks voor de Belgische creatieven?

Waarom is Tom een grote bioscoopfan?

Bekijk hier het sfeerverslag

De Creative Sessions Film organiseerden we samen met Creative Belgium. De vorige twee Creative Sessions gemist?

Creative Session Film 1: Geoffrey Hantson en Marc Van Buggenhout 

Creative Session Film 2: Keep it Personal met Johan Kramer