Een GfK-onderzoek over de beweegredenen van de Belgische consument

In vergelijking met de Belgische bevolking kijkt Gen Z dagelijks 10% minder live of uitgestelde televisie. Millennials hebben dan weer een uitgesproken voorkeur voor festivals en bioscoop in hun vrije tijd. Het zijn slechts enkele resultaten uit de grootschalige studie Humans of Today van Brightfish en GfK.

Met de resultaten bieden Gfk en Brighfish expertise aan adverteerders en mediabureaus om de consument van vandaag beter te begrijpen, over alle levensfases heen. Waar zijn mensen vandaag de dag mee bezig tijdens hun vrije tijd? Wat is hierin belangrijk voor hen? De studie legt dus ook een verband met de persoonlijke drijfveren en waarden van mensen.

Aansluitend geeft de studie via het GfK Consumer Life Panel een beeld van wie de Leading Edge Consumers – de trendsetters – zijn en hoeveel men spendeert aan (merk)producten.

Een vijfdelige reeks

In Humans of Today komen vijf levensfasen aan bod: Generatie Z (15-18 jaar), Millennials (19-25 jaar), families met kinderen, (D)INKS (double income, no kids) en Empty Nesters (45+). Humans of Today is opgevat als een vijfdelige reeks die tussen november en februari verspreid zal worden.

  1. Generatie Z : 9 november 2017
  2. Millennials : 9 november 2017
  3. Families met kinderen : 28 november 2017
  4. (D)INKS (Double Income No Kids) : 23 januari 2018
  5. Empty Nesters : 20 februari 2018

Bekijk hier de portretvideo met Aimie (Gen Z).

 

 

 

 

 

 

Meer info: humansoftoday.brightfish.be

 

 

Plus d’infos : humansoftoday.brightfish.be