Wist je dat er in de reclamesector er ongeveer evenveel mannen als vrouwen werken? Maar dat slechts 1 op 10 vrouwen doorgroeit als Creative Director?

Cannes Lions “See it – Be it”-programma

Om het opkomend vrouwelijk toptalent in de spotlights te zetten, organiseert Cannes Lions voor het vierde jaar het “See it – Be it” programma. Twintig beloftevolle reclamevrouwen uit de hele wereld krijgen exclusieve (backstage) toegang tot de jury-rooms, workshops en mentoring- en netwerksessies met toppers uit de industrie, festivalpass en vliegtuigtickets zijn inbegrepen. Het thema van 2018 is “Leadership” en de ambassadrice voor het See it – Be is programma Chloe Gottlieb, EVP, U.S. chief creative officer of R/GA.

Als Belgisch Cannes Representative, zijn we grote voorstander van dit initiatief. Vorig jaar was de Belgische Barbara Dzikanowice (Happiness) één van de geselecteerden in het See it – Be it -programma. De impressies van Barbara kan je hier nalezen. Want pas wie gezien kan worden als leider, krijgt de kans om dat ook te worden.

Informatie en inschrijvingen

Meer informatie over de selectieprocedure en de selectiecriteria vind je op de site van Cannes Lions: https://www.canneslions.com/see-it-be-it.

Inschrijvingen zijn open vanaf 12 februari en sluiten af op 16 maart.