De Belgische Young Marketers 2018 zijn Alexis Meeus, Brand Manager Jupiler en Pieter-Jan Passchier, Senior Brand Manager Cubanisto-Corona van AB Inbev. Zij zullen in juni ons land vertegenwoordigen in de internationale Young Marketers Competition op het prestigieuze reclamefestival Cannes Lions van 17 tot 22 juni.

De zes-koppige jury bestaande uit Marie-Noëlle De Greef (ING), Joachim Rubin (Delhaize), Hans Van Eemeren (BAM), Marc Frederix (ex-Nationale Loterij), Stéphane Buisseret (Air) en Joanna Leung (Brightfish) beslisten unaniem over de heldere briefing en sterke presentatie.

“We hebben hard aan de briefingsopdracht gewerkt en zijn superblij met deze kans om ons land te vertegenwoordigen. We gaan als Belgische Young Marketers ook in Cannes voor de overwinning”, klinkt het bij Alexis en Pieter-Jan.

Drie nieuwe awards
Voor de eerste keer werden ook prijzen uitgereikt in drie nieuwe categorieën. Deze prijzen gingen naar:

• Stampix: Best in Brand Love: Award voor de beste match tussen merk en briefing
• AB Inbev: Best in Clarity: Award voor de meest heldere briefing
• Stampix: Best in Magic: Award voor de meest inspirerende briefing voor het creatief bureau

Nathalie Demeestere en Lenie Van Hecke, het duo van Stampix : “Het was de eerste keer dat we een briefing hebben geschreven. Deze bekroning hadden we niet verwacht. Meedoen aan deze competitie was een fantastische ervaring.”

Finale: de perfecte briefing
In de finale presenteerden de vijf overgebleven teams (Dreamland, Delhaize, USG People, Stampix en AB Inbev) hun briefing op het grote scherm. Elk team mocht een liefdadigheidsproject uitkiezen voor hun bedrijf en moest hiervoor een briefing opstellen voor een creatief agentschap. De opdracht lag in lijn met de briefing in de internationale Young Marketers Competition.

De prijzen
Brightfish stuurt als officiële Belgisch vertegenwoordiger van Cannes Lions voor het tweede jaar een team jonge marketers naar’s werelds grootste reclame- en marketingfestival. De winnaars winnen een all-inclusive trip naar Cannes Lions. Het duo ontvangt een Young Lions festival pass met full access en dus toegang tot de meest inspirerende marketing cases en sprekers ter wereld. Brightfish voorziet ook vliegtickets en verblijf en het belangrijkste van allemaal: een plaatsje in officiële Cannes Lions Young Marketers competitie.

Daarnaast krijgen de Young Marketers van BAM (Belgian Association of Marketing) gratis toegang tot het BAM Marketing Congress begin december en kreeg elk team een marketingboekenpakket van Lannoo mee naar huis.

 

Over Brightfish
Brightfish is de regie voor bioscoopreclame in België en commercialiseert een brede waaier aan mediakanalen in en rond de bioscoop, waaronder schermreclame voor de film en affichage in en rond bioscopen. Brightfish organiseert ook evenementen zoals de BNP Paribas Fortis Film Days. Daarnaast is Brightfish de officiële vertegenwoordiger van Cannes Lions in België. Dit engagement past perfect bij het DNA van de bioscoopregie: ‘supporting bright ideas’.

www.brightfish.be/