Jerome Vondegracht (content creator) en Célia Schoonbrodt (art director) van agency Stratégie zijn de winnaars geworden van de Belgische Young Lions Film Competition. Zij zullen in juni ons land vertegenwoordigen in de internationale competitie op het Cannes Lions festival.

De Young Lions Competition vond plaats op 3 mei in Kinepolis Brussel. In de voormiddag kregen de deelnemende teams workshops rond script, productie en post-productie voorgeschoteld. In de late namiddag kondigde reclamemaker Jens Mortier een onverwachte uithoudingsstrijd aan waarbij het duo dat het langst kon uithouden in de zaal, de felbegeerde tickets naar Cannes in de wacht mocht slepen.

“Zoals de meeste deelnemers, hadden we een creatieve proef verwacht zoals dat veelal het geval is. De keuze voor een spel te spelen was gedurfd en bracht heel wat teweeg bij iedereen,” vonden Célia en Jerome. “Wij zijn blij met deze kans en zullen er alles aan doen om België goed te vertegenwoordigen in de internationale competitie.”

De gelukkige winnaars krijgen van Brightfish een plaats in de officiële Cannes Lions Competitie aangeboden, toegang tot het volledige festival en vliegtickets en hotel ter plaatse.

Young Lions Film competitie

In de Young Lions Film competitie treden meer dan 40 creatieve teams jonger dan 30 jaar gedurende 48 uur in competitie met elkaar om een reclamefilm van 60 seconden te realiseren.

Het 65ste Cannes Lions festival gaat dit jaar door van 18 tot 22 juni. De Young Lions Film competitie begint op zondag 17 juni. Op woensdag 20 juni zal de Film Jury haar verdict uitspreken.