Brussel, 8 mei 2019. Noëmie Haverhals, Brand en Business Development Manager bij Avail, en Dilan Sakar, Marketing Coordinator bij Tommy Hilfiger & Calvin Klein zijn de Young Marketers 2019 geworden. Zij zullen in juni ons land vertegenwoordigen tijdens de internationale Young Marketers Competition op het prestigieuze reclamefestival Cannes Lions van 17 juni tot 21 juni.

De vierkoppige jury bestaande uit Sylvia Van Cauteren (Brightfish), Hans Van Eemeren (Intracto Group/BAM), Pieter-Jan Passchier (AB InBev) en Alexis Meeus (AB InBev) beslisten unaniem over de heldere briefing en sterke presentatie. Het is vooral de opbouw van hun presentatie en de empathie errond die de jury helemaal bekoorde. Hun content verhaal werd eveneens heel goed doorvertaald naar de presentatie. Een ideaal duo dus om België in Cannes te gaan vertegenwoordigen!

“We hebben ons goed voorbereid op deze wedstrijd en de presentatie ook meerdere keer ingeoefend. Het is voor ons een grote eer om in Cannes voor België afgevaardigd te worden, we zullen er helemaal voor gaan”, vertellen Noëmie en Dilan enthousiast. “Dit soort initiatief voor Young Marketers is ook heel belangrijk zodat wij ook steeds beter onze weg vinden als jonge professionals in de marketing wereld”.

Finale: de perfecte briefing

In de finale presenteerden de vier genomineerde teams (Smartphoto, AB InBev, Calvin Klein en Proximus) hun briefing op het grote scherm. Elk team mocht een liefdadigheidsproject uitkiezen voor hun bedrijf en moest hiervoor een briefing opstellen voor een creatief agentschap. De opdracht lag in lijn met de briefing van de internationale Young Marketers Competition.

De prijzen

Brightfish stuurt als officiële Belgisch vertegenwoordiger van Cannes Lions voor het derde jaar een team jonge marketers naar ’s werelds grootste reclame- en marketingfestival. De winnaars winnen een all-inclusive trip naar Cannes Lions. Het duo ontvangt een Young Lions festival pass met full access en dus toegang tot de meest inspirerende marketing cases en sprekers ter wereld. Brightfish voorziet ook vliegtickets en verblijf en het belangrijkste van allemaal: een plaatsje in de officiële Cannes Lions Young Marketers competitie.

Daarnaast krijgen de winnaars van BAM (Belgian Association of Marketing) een speaking slot op de Marketing Days van 4-5-6 juni, waar zij hun ervaringen kunnen delen met de hele marketing community. Het duo krijgt ook een plaats in de Young Spirit Board van BAM, zodat zij mee kunnen werken aan de toekomst van Young Marketers binnen marketing.

Het tweede team heeft een gratis toegangsticket gekregen voor het BAM Marketing Congress in 5 en 6 december in Brussel Expo. Het derde en vierde team kregen beiden een waardebon van 20% korting op een opleiding van BAM naar keuze.