Young Marketers Competition 2020

Jonge marketingprofielen krijgen ook dit jaar weer de kans om zich te bewijzen en ons land te vertegenwoordigen in de officiële Young Marketers Competition in Cannes. De Belgian Association of Marketing en Brightfish openen de inschrijvingen voor de selectie van  het beste Belgisch marketing duo. Vorig jaar mochten Dilan Sakar en Noëmie Haverhals ons land vertegenwoordigen op ’s werelds grootste reclame- en marketingfestival. Ze behaalden toen de eerste plaats en kwamen met een gouden Leeuw naar huis.

Het start met een heldere briefing

Op 6 maart is er eerst de voorbereidende Masterclass met Klaartje Galle (Creative Director, Darwin BBDO) en Barbara De Laet (Strategy Director, Darwin BBDO) over hoe je een heldere en inspirerende briefing opstelt aan een creatief bureau. Jorn Craeghs (Behavioral Designer, Sade Studio) geeft praktische tips over hoe je een briefing overtuigend presenteert. De Young Marketers krijgen zo alle ins- and outs over briefings opmaken en presenteren. Na de Masterclass krijgen de Young Marketers een briefingsopdracht voorgeschoteld.

Elfkoppige jury

Een elfkoppige professionele jury van adverteerders en creatieven (Elke Dens (VisitFlanders en BAM Marketer of the Year), Emmanuel Briard (Hungry Minds), Véronique Vergeynst (Brussels Airport en BAM Marketer of the Year), Maurits Stolte (LEGO), Josse Peremans (AB Inbev), Laurent Dochy (Lucy Agency), Arnaud Tasiaux (In8Motion),Sylvia Van Cauteren (Brightfish), Barbara De Laet (Darwin BBDO), Noëmie Haverhals (Avail Store) en Dilan Sakar (Schweppes Suntory Benelux) zal uit alle inzendingen een shortlist selecteren. De geselecteerde teams mogen vervolgens op 7 mei hun briefing in 10 minuten krachtig presenteren. Tijdens deze finale wordt het winnend team gekozen dat op kosten van Brightfish naar Cannes Lions zal gaan om daar mee te dingen naar de officiële Young Marketers Competition. Daarnaast voorziet BAM (Belgian Association of Marketing) voor het winnende team een speaking slot in het programma van de Marketing Days die doorgaan op 10 en 11 juni. BAM biedt hen ook de mogelijkheid om 1 jaar lang een plaats te krijgen in de Young Spirit Board om zo mee te helpen bouwen aan het verder uitwerken van een Young Marketers community.

“Het beste en meest creatieve werk start met een sterke briefing. Jonge brand marketers moeten de kans krijgen om hun talenten te tonen. Eerst in België, daarna internationaal. Meedoen is dus de boodschap, ” zegt Sylvia Van Cauteren, Marketing Director bij Brightfish en voorzitter van de jury.

Deze wedstrijd is open voor alle Young Marketers onder 30 jaar. Inschrijven kan tot 28 februari. Alle info en inschrijvingen verlopen via www.young-marketers.be

Over Young Marketers Competition

Als officiële Belgische vertegenwoordiger van Cannes Lions, is het voor Brightfish de vierde keer dat de bioscoopregie een team jonge marketeers naar ’s werelds grootste reclame- en marketingfestival stuurt. BAM ondersteunt dit initiatief en is de logistieke en communicatiepartner.