Sinds kort loopt de‘creative upgrade’ van de klassieke Dovy Keukens-spot exclusief in de bioscoopzalen. Wat de bioscoopbezoekers van deze spot vonden? Bekijk hier de eerste reacties!

In de nieuwe Dovy Keukens-spot stelen Donald Muylle en Franky De Smet-Van Damme, zanger van Channel Zero de show. Grappig, origineel en zot, zo omschreven de bioscoopbezoekers de Dovy-reclame.

Creative Upgrade

In het voorjaar deden we samen met onderzoeksbureau Profacts een navraag naar creativiteit in Belgische reclamespots. Een reeks spots werden getest bij 1000 mensen. Een van de spots die lager scoorde op vlak van creativiteit was de spot van Donald Muylle van DOVY Keukens. Dus vroegen we aan Donald Muylle of hij zijn spot niet creatief wilde upgraden.

Als Belgische Cannes Representative stuurden we twee jonge reclamemakers naar Cannes om deel te nemen aan de Young Lions Competition in de categorie Film. Om een kans te maken, werden zij door Donald Muylle zelf uitgedaagd om zijn iconische spot van Dovy Keukens een ‘creative upgrade’ te geven. Niet alleen mocht het winnend team naar Cannes, hun script is nu ook geproduceerd en loopt nu in de Belgische bioscopen.

Meer creatieve reclame op het grote scherm, daar doen we het voor. Creatieve reclame zorgt namelijk voor een grotere emotionele beleving. Met meer emotionele betrokkenheid, kijkt men aandachtiger naar de spot en kan men de spot beter onthouden.

Echt creatiever?

Binnenkort voeren we een nieuwe enquête uit waarin zal blijken of de nieuwe DOVY Keukens-spot effectief als creatiever wordt beschouwd. De resultaten komen midden oktober uit. Stay tuned.