cinevox chrome style 02 NL

Cinevox.be is het nieuwe informatiekanaal voor alles wat met de Belgische film te maken heeft. Dit initiatief van Brightfish, in partnerschap met BNP Paribas Fortis, brengt de laatste nieuwtjes, video’s, interviews en achtergrondinformatie over de Belgische Nederlandstalige en Franstalige film.

Het speerpunt van dit project is de website www.cinevox.be met uitlopers naar Facebook en Twitter. De twee redacties, onder leiding van Kurt Vandemaele (NL) en Philippe Pierquin (FR), brengen hier dagelijks filmnieuws en brengen er discussies op gang. De bedoeling is een actief en gepassioneerd netwerk van filmfans in beide landsdelen uit te bouwen. Zo zal Cinevox ook exclusieve previews en wedstrijden organiseren.

Cinevox is tevens een filmmagazine van 2 minuten dat deel uitmaakt van het voorprogramma van meer dan 350 digitale bioscoopzalen. De inhoud ervan wordt maandelijks hernieuwd. De uitgebreidere versies van de exclusieve interviews en reportages worden op de website gepubliceerd. Via dit platform kunnen in België geproduceerde of gecoproduceerde films in een vroeg stadium onder de aandacht van het publiek worden gebracht.

Patrick Van Dijck, Managing Director van Brightfish: “Alle sectoren – zowel filmproductie, -distributie, als -exploitatie – hebben er belang bij dat de Belgische films – of ze Nederlandstalige of Franstalige zijn – het goed doen in de bioscoopzalen. Een belangrijk aandeel van eigen producties in een land zorgt voor stabiliteit en groei in de bezoekcijfers.”

Philippe Adam, Business Development Director van Brightfish: “Met de heroriëntering van de BNP Paribas Fortis Film Days en de lancering van Cinevox willen we een bijkomend communicatieplatform voor de hele industrie opzetten.”

Walter Torfs, Head of Brand, Communications and Quality van BNP Paribas Fortis, voegt eraan toe: “Voor BNP Paribas Fortis is het bijna vanzelfsprekend om zich te associëren met dit initiatief dat de Belgische film promoot. Zowel de sociale media als de cinema maken de kern uit van ons communicatiebeleid, dat dichter bij onze jonge en minder jonge klanten wil staan door populaire kunst en cultuur binnen ieders bereik te brengen. De plaats die België in het internationaal filmgebeuren heeft veroverd, is zo belangrijk geworden dat er nood was aan een specifiek communicatieplatform, dat beantwoordt aan de dromen of de passies van een hele groep cinefielen.”

Cinevox bouwt op naar een climax, de ‘BNP Paribas Fortis Film Days’, het filmfeest dat van 21 tot 24 september 2011 ook de rode loper zal uitrollen voor de Belgische Nederlandstalige en Franstalige film.

Alle info: www.cinevox.be