Begin december lanceerden we onder de naam “Hug the Trooper” een vierdaagse zoektocht naar een eenzame Stormtrooper. Star Wars-fans uit de Belgische advertentiemarkt kregen de opdracht de arme Trooper als eerste te vinden én te knuffelen. Via de fototips op onze website, Twitter, Instagram en een speciaal opgezette Rebel Scum WhatsApp-groep gingen 18 bedrijven en bureaus de strijd aan. Bekijk hier wat Hug the Trooper teweegbracht…

Wie won een Trooper voor op kantoor?
Het bedrijf dat er gedurende de vierdaagse in slaagde om met het grootste aantal collega’s de Stormtrooper te knuffelen, kon een lifesize, originele STAR WARS™ Classic Trilogy Imperial Stormtrooper in de wacht slepen. En de gelukkige is Mindshare (GroupM) geworden met 26 collega’s! Bezoekers van hun kantoor zijn gewaarschuwd, want daar zal je dus voortaan eerst voorbij de Stormtrooper moeten geraken! Na Mindshare volgden Havas Media (23 collega’s) en These Days (15 collega’s) die de Trooper een dikke groepsknuffel gaven. En zo viel die koude week toch mee voor de Trooper, die in totaal 128 knuffels kreeg van fans uit 18 verschillende bedrijven.

De kracht van cinema
De actie kwam er naar aanleiding van de release van Star Wars: The Force Awakens op 16 december in de Belgische bioscopen. De kracht van cinema gaat duidelijk verder dan het grote scherm en verenigt mensen met een passie voor een zelfde film, in en buiten de bioscoopzaal. The Force is strong in this one!

Herbeleef #hugthetrooper

BRI_hugthetrooper_instagram.jpg BRI_hugthetrooper_twitter.jpg BRI_hugthetrooper_whatsapp.jpg

Herbekijk ook de teaser