Kinepolisfilmzaal

Sinds het invoeren van het reservatiesysteem in de Kinepoliscomplexen krijgen we regelmatig de vraag of dit invloed heeft op het bioscoopbezoek. Komen bioscoopbezoekers hierdoor later en missen zij op die manier de reclamespots? We kunnen iedereen geruststellen. Uit een onderzoek van van Brighfish blijkt dat niet minder dan 93% van de bioscoopbezoekers effectief in de zaal zit wanneer het reclameblok van start gaat.

De Kinepoliscomplexen van Kortrijk, Brugge en Oostende zijn voorzien van een ‘seat detection systeem’: sensoren ingewerkt in de bioscoopzetels die om de 5 minuten detecteren of een stoel al dan niet bezet is. Uit de gegevens die werden verzameld van begin januari tot eind maart in de drie bioscopen komt een heel positief cijfer naar voor: een kwartier voor de film – het moment waarop het reclameblok aanvangt – zit 93% van de bezoekers in de bioscoopzaal. Reclame blijkt echt deel uit te maken van de hele bioscoopervaring. Je kunt dus op beide oren slapen, je reclameboodschap bereikt wel degelijk jouw doelpubliek.