Waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over. Zeker in de bioscoop. Het 2013 NRG American Moviegoing Report van Nielsen heeft aangetoond dat cinema dé conversation starter is, zeker bij jongeren.

Sharing is caring

Het 2013 NRG American Moviegoing Report toonde aan dat bioscoop voor de ultieme ‘shared experience’ zorgt. Vooral mensen die jonger zijn dan 35 willen het met elkaar kunnen hebben over de nieuwste films en willen hun bioscoopervaringen met elkaar delen.

grafiek.png

Beleving = essentieel

Waarin zit dat grote conversatiepotentieel van bioscoop dan? Simpel: in de directe ervaring ter plaatse en de collectieve emotionele beleving.

Kortom, mensen komen naar de cinema voor een gezamelijke, authentieke en sterke live-ervaring en vertellen het nadien verder. Dat zien we vooral bij jongeren. Ons advies: plaats jouw spot in de bioscoop en join the conversation!

Wil je de onderzoeksresultaten eens rustig nalezen? Het volledige artikel vind je hier

 

{article Join the conversation!}{div class:callout} {image-intro}

{title}

{introtext} {/div}{/article}