justintimberlake

De ideale reclamecampagne is er een waar iedereen over spreekt zowel online als offline. Waarom? Omdat mensen nog steeds het meeste vertrouwen op wat vrienden hen vertellen. Uit een studie van DCM en TNS International blijkt dat een bioscoopspot sterk aanzet tot mond-tot-mondreclame.

DCM en TNS International onderzochten een commercial van Co-op Food. De helft van de consumenten die de spot in de bioscoop zag (49%), was gemotiveerd om over het merk te praten. Dezelfde spot op TV kon slechts 25% van de mensen motiveren om erover te babbelen.

 

We geloven het meest in mond-tot-mondreclame

Dat word-of-mouth belangrijk is voor een merk, bevestigt The Nielsen Global Survey of Trust in Advertising van 2013. Uit deze studie komt naar voren dat de consument het meeste vertrouwen heeft in de aloude klassieke raad van de buurman. Maar liefst 84% van de consumenten heeft vertrouwen in reclame en merken die kennissen aanraden.

 

Vertrouwen in bioscoopreclame

Bioscoop is overigens de sterkste stijger in het medialijstje van Nielsen waarin mensen vertrouwen hebben. Het consumentenvertrouwen in bioscoopreclame is sinds 2007 met maar liefst 18 punten gestegen.

Mensen die van jouw reclamecampagne graag het gespreksonderwerp maken, kan je dus in de bioscoop vinden.
Klinkt dat als iets voor jouw merk? Neem dan contact op met een medewerker van ons sales team.