head image cim

De resultaten van de nieuwste CIM-studie bevestigen de blijvende kracht van bioscoop in het medialandschap. Wekelijks trekt het grote scherm 592.900 of 7% meer bezoekers aan en 4.462.600 mensen verklaarden afgelopen jaar naar de cinema te zijn geweest. Dat is meteen het hoogste aantal deze eeuw.

Uit de meest recente CIM-cijfers* blijkt dat bioscoop zijn aantrekkingskracht op de jonge en hoger opgeleide Belg behoudt. Met een selectiviteitsindex van 241 en een stijging van 3% bereik blijft bioscoop het uitgesproken lievelingsmedium van de 15-24 jarigen. Maar we merken ook duidelijk dat de 45-plusser steeds meer zin heeft in een bioscoopuitje, met 14% meer dekking op deze doelgroep.

De selectiviteitsindex van 121 bewijst dat cinema nog steeds scoort bij hoger opgeleiden. Ook kaderleden vinden bioscoop een goede afleiding van hun drukke agenda (index 124). Families met kinderen worden aangetrokken door het grote aanbod familiefilms (index 125 op weekbasis), terwijl de actieve VVA’s van 18-44 jaar cinema dan weer een ideaal uitstapje vinden tussen de boodschappen door (index 121).

Kortom bioscoop is en blijft een stabiele waarde in het Belgisch medialandschap. Met een uitgesproken profiel dat elke adverteerder kan bekoren. Ook jou? Neem dan contact op met een medewerker van ons sales team.

*Tussen 5 juni 2010 en 31 mei 2011 werden 10.456 mensen bevraagd door TNS Media