De bioscoop blijft een publiekslieveling. Dat bevestigen de bereikcijfers uit de nieuwste CIM-studie*. Wekelijks trekt het grote scherm 579.200 bezoekers aan. Dat zijn er 10% meer dan het jaar daarvoor.

Bovendien verklaarden 4.610.800 mensen het afgelopen jaar naar de cinema te zijn geweest. Dat brengt het totaalbereik op maar liefst 48,1%. Dit is niet alleen een stijging ten opzichte van vorig jaar, maar ook het hoogste totaalbereikcijfer van afgelopen decennium. Verder steeg het aantal brutocontacten naar 734.600, een stijging van 14% ten opzichte van het jaar daarvoor. Het afgelopen jaar gingen er dus gemiddeld meer Belgen naar de bioscoop.

Actief en hoogopgeleid
De cijfers laten zien dat bioscoop zijn aantrekkingskracht op de actieve en hoger opgeleide Belg behoudt. 36% genoot een hogere opleiding aan de universiteit of hogeschool (selectiviteit 125). Met een selectiviteitsindex van 176 blijft bioscoop het uitgesproken lievelingsmedium van de 18 tot 34-jarigen. 72% van de 18 tot 34-jarigen ging het afgelopen jaar naar de bioscoop.

2015: beste filmjaar ooit?
2014 was al een superjaar qua filmprogrammatie, maar we vermoeden dat 2015 weleens het beste filmjaar ooit kan worden met op de affiche onder meer Fifty Shades of Grey, Star Wars V, James Bond 24, The Avengers, The Good Dinosaur, Mission Impossible 5 … Bekijk de video hieronder en oordeel zelf!

Adverteren in de bioscoop
Kortom: bioscoop met zijn specifieke belevingscontext is en blijft een stabiele waarde in het Belgische medialandschap, met een uitgesproken profiel dat elke adverteerder kan bekoren. Ook jou? Neem dan contact op met een medewerker van ons sales team.

*Centrum voor Informatie voor de Media: Tussen 1 juni 2013 en 31 mei 2014 werden 10.049 mensen bevraagd door TNS Media