Bioscoopbezoekers laten zich graag van hun sociale kant zien. 81% van de bioscoopbezoekers heeft na de film zijn bioscoopervaring al eens gedeeld via Facebook. 34% deed dat al eens via Twitter. Thumbs up!

To share is to care

Het Amerikaanse Nielsen Moviegoing Report 2013 nam het sociaal mediagebruik bij bioscoopbezoekers onder de loep. Een bezoek aan de bioscoop is een sociaal momentum dat hoe langer, hoe minder onopgemerkt blijft. Nadat filmfans van de emotionele rollercoaster in de bioscoop stappen, geven ze graag hun persoonlijke thumbs up of thumbs down.

81% van hen heeft dat al gedaan via Facebook, 34% via Twitter, 21% via Pinterest, 20% via Google+ en 18% via Instagram.

Instagrammers praten het vaakst…

Bovendien zijn het vooral Instagram-gebruikers die praten over wat ze gezien hebben. Maar liefst 60% post regelmatig een comment over de film. Twitteraars moeten met 55% niet echt onderdoen.

Screen Shot 2014-04-04 at 09.08.19.png

Screen Shot 2014-04-04 at 09.09.03.png

…Twitteraars gaan het vaakst

Twitteraars gaan dan weer iets vaker naar de bioscoop. Ze kijken gemiddeld 9 films per jaar op het grote scherm, op de voet gevolgd door Instagram-gebruikers.

Screen Shot 2014-04-04 at 09.08.43.png

Screen Shot 2014-04-04 at 09.09.03.png

 Like it? Lees het volledige verslag van het Nielsen-onderzoek even na..

 

{article Join the conversation!}{div class:callout} {image-intro}

{title}

{introtext} {/div}{/article}