justintimberlake

Een reclamespot in de bioscoop genereert een Return on Investment (ROI) die 37% hoger ligt dan die van dezelfde spot op televisie. Dat bewijst een studie van het Amerikaanse NYU Stern Center for Measurable Marketing. Onze interesse is gewekt. En de jouwe?

Research director én Professor Craig Stacey zette zijn tanden in de reclamecampagne van een ontbijtgranenmerk. Die liep gedurende 8 weken in de bioscoop, op nationale, regionale en kabeltelevisiezenders.

De verkoopsresultaten van het product verzamelde hij via IRI InfoScan. Deze verkoopsresultaten vergeleek hij dan met de investering per medium. De eindanalyse “The Marketing Mix Modeling” geeft een goed beeld van de synergieën tussen de verschillende mediakanalen. Hieruit blijkt dat de ROI van cinema 37% hoger ligt dan die voor televisie.

 

Groot scherm = grote ROI

Deze schitterende case bewijst het rendement van bioscoop in de marketing mix én sluit nauw aan bij het grootschalig Revenue ROI-onderzoek van BrandScience uit 2012, dat gepresenteerd werd op Brightfish Research Day.

Uit die studie bleek ook dat het rendement van een bioscoopspot significant groter is dan die van dezelfde spot op televisie. Cinema genereerde gemiddeld 2.9 euro extra inkomsten voor elke besteedde euro tegenover televisie met gemiddeld 2.1 euro.

 

Bioscoopspot versterkt televisiespot

Bovendien versterkt cinema de ROI van een televisiecampagne. TV-spots brachten gemiddeld 1.24 euro extra op. Wanneer er daarnaast ook in cinema werd geïnvesteerd, was dat 2.09 euro. Een groei in RROI van maar liefst 69%.

 

{article Investeer alvast een stukje van je tijd}{div class:callout} {image-intro}

{title}

{introtext} {/div}{/article}