superbowl algemeen

We hebben dit jaar weer likkebaardend naar de Super Bowlspots gekeken. Jij ook? Wat ons nog meer deed watertanden, waren de resultaten van een Amerikaans onderzoek. Dat toonde aan dat bioscoopbezoekers Super Bowlspots liever op het grote, dan op het kleine scherm zien. En dat met een score van maar liefst 17 tegen 1. Touchdown!

Adverteerders in de USA hoesten jaarlijks een miljoenenbudget op om ‘airtime’ te veroveren voor, tijdens of na de finale van de Super Bowl. Onder het motto ‘Mag het iets meer zijn?,’ creëren de meesten een exclusieve Super Bowlspot. We geven je onze favorieten even mee onderaan het artikel.

 

Super Bowlspots leuker in de bioscoop dan op TV

Hoe creatief deze en de andere Super Bowlspots ook zijn, uit recent onderzoek blijkt dat ze nòg meer impact hebben in een bioscoopomgeving. Bioscoopbezoekers vonden dezelfde Super Bowlspots leuker dan de TV kijkers. En dat met een score van maar liefst 17 tegen 1. De cijfers liegen er niet om:

 

  • Ad recall: +12%
  • Ad likeability: +14%
  • Ad persuasiveness: +21%

De toevoeging van een bioscoopcampagne bovenop TV zorgde voor deze indrukwekkende resultaten (t.o.v. enkel TV):

 

  • Brand affinity: +41%
  • Brand awareness: +27%
  • Word-of-mouth, delen van positieve mening: +27%
  • Brand recommendation: +13%

Creatieve spots en de bioscoopomgeving passen dus even goed bij elkaar als Amerikanen en hot-dogs. Logisch, want cinema draait volledig rond beleving en een kwalitatieve ervaring.

Brightfish houdt van creativiteit. Gekke ideëen of vragen? Laat maar komen! Neem gerust contact op met ons sales team.