Wist je dat één op drie tussen 18 en 24 jaar al tijdens het openingsweekend naar een nieuwe prent gaat kijken? Bij mensen ouder dan 55  jaar is dat één op vijf. Dat blijkt uit het laatste Britse FAME survey (Film Audience Measurement and Evaluation).

Talk of the town

Ook het Belgische CIM-onderzoek (Centrum voor Informatie over de Media) naar producten en attitudes bevestigt dat jonge bioscoopbezoekers graag het eerst zijn om nieuwe zaken te ontdekken (selectiviteitsindex van 127). Het on-trend zijn en kunnen meepraten met vrienden speelt een grote rol.

Bij de babyboomers-generatie is er minder haast om een bepaalde film te zien. Volgens de FAME survey is de filmkeuze bij 55+’ers meer doordacht. Meestal gaan ze pas nadat ze de mening van influencers hoorden. Zo zie je dat de meeste 55+’ers een maand na een filmrelease de film gaan bekijken.

uitgezocht-graph.jpeg

Van plan om de nieuwste prent mee te pikken in het openingsweekend? Nu weet je hoeveel kans je hebt om een jonge snaak of een senior in het stoeltje naast je te hebben.