Het gloednieuwe “Best of Cinema”-platform moet de kwaliteiten van de cinemareclame te illustreren, de expertise over het medium te stimuleren en zo de samenwerking tussen adverteerders, bureaus en mediastrategen verbeteren.

Onder leiding van Yves De Voeght, Head of Brands Integrated Communication – Coca-Cola Belgium/Luxemburg, heeft een expertjury van adverteerders en mediastrategen van de UMA zich eerder dit jaar gebogen over een selectie van campagnes die op een opmerkelijke wijze de troeven van cinema hebben aangewend. 

De jury bekroonde hierbij drie campagnes die het medium cinema op een excellente manier hebben ingezet: VOO (BeTV), Coca-Cola (25th anniversary of “Friends”) en LEGO (Hidden Side) hebben niet alleen optimaal gebruik gemaakt van alle troeven van het grote scherm, ook hebben zij een unieke ‘consumer experience’ geboden aan bioscoopbezoekers zoals alleen cinema kan.

UMA richtte eerder al het platform Best Out of Home op om ‘best practices’  binnen out-of-home campagnes te delen met alle media- en communicatieprofessionals. In partnership met Brightfish is dit concept uitgebreid naar bioscoopcampagnes.

Ontdek hier  de volledige selectie van 11 inspirerende campagnes met de beoordelingen van de jury : www.best-of-cinema.be